Julkaistu: 27.07.2022

IISAKKI VASTAA JÄLKIPALVELUMYYNNISTÄ

Maatilalla varttunut Iisakki Korkiatupa, 25, muutti opiskelujen perässä Tampereelle muutama vuosi sitten. Valmistuttuaan koneinsinööriksi tie vei VR:n leipiin, jossa Iisakki teki erilaisia konehuoltotöitä laidasta laitaan. Nyt mies toimii RealMachineryn jälkimarkkinoinnin aluemyyntipäällikkönä.

Joulun alla 2018 Iisakki Korkiatupa siirtyi RealMachineryn palvelukseen korjaamon työnjohtajaksi Lempäälän toimipisteeseen. Työnkuva muuttui myöhemmin kenttähuollon työnjohtajaksi ja viime syksynä hän aloitti jälkimarkkinoinnin aluemyyntipäällikkönä.

- Olen viihtynyt RealMachinerylla erinomaisesti, täällä on hyvä porukka kasassa ja töitä painetaan tosissaan, mutta pilke silmäkulmassa, sanoo Korkiatupa.

Uusi työtehtävä on täyttänyt odotukset.

- Kun sain mahdollisuuden siirtyä jälkimarkkinoinnin aluemyyntipäälliköksi, en epäröinyt hetkeäkään. Minulla on täältä ja aikaisemmasta työpaikastani vahva kokemus koneiden huollosta sekä korjauksesta. Uudessa roolissani pystyn hyödyntämään myös sen osaamisen asiakkaiden eduksi. Työn monipuolisuus ja mukavien asiakkaiden kanssa työskentely ovat työn parhaita puolia.

Mitä jälkimarkkinoinnin aluemyyntipäällikkö tekee?

- Myyn esimerkiksi huoltosopimuspalveluita uusiin ja käytettyihin koneisiin, teen tarjouksia sekä kustannuslaskelmia koneiden huolloista ja korjauksista. Minulle voi soittaa suoraan, mutta käyn myös itse läpi asiakaskuntaamme tarjoten jälkipalveluitamme suoraan heille.

Vahva tietämys on siis eduksi?

- Ehdottomasti. Kun asiakas soittaa jostain huoltoon tai korjaukseen liittyvästä ongelmasta, on ehdoton etu, että tietää, mistä puhutaan. Osaan arvioida nopeasti, kuinka paljon työ vaatii aikaa ja mitä osia koneeseen tarvitaan. Tämä helpottaa asiointia sekä meidän, että asiakkaan puolesta ja kone saadaan takaisin töihin mahdollisimman nopeasti, sanoo Korkiatupa.

HUOLTOSOPIMUS KANNATTAA

Yksi asiakkaille tarjottava jälkipalvelu on huoltosopimus. Korkiatupa näkee huoltosopimuksen kannattavana  investointina niin uuteen,kuin käytettyynkin koneeseen.

- Huoltosopimuksen myötä urakoitsijalla on aina maahantuojan huoltama kone käytössään ja hyvin huolletulla koneella on myös korkeampi jälleenmyyntiarvo.

Siirtyminen osaksi Wihuri-konsernia sataa myös asiakkaan laariin.

- Nyt huoltosopimusasiakkailla on käytössään koko Wihurin ja RealMachineryn henkilökunnan osaaminen. Myös huoltopalveluita tarjoavien toimipisteiden määrä kasvoi selvästi. Sillä ei ole merkitystä, että onko alkuperäinen huoltosopimus tehty meidän tai Wihurin kanssa. Kaikkia palvellaan jokaisessa toimipisteessämme, lupaa Korkiatupa.

Teksti ja kuva: Taneli Jokela, RealMagazine

Edustuksiamme