Ei ole montaa infrapuolen palvelua, jota GRK Suomi Oy ei tarjoa. Infra-alan monipuolinen osaaja tekee muun muassa siltoja, tie- ja katurakentamista, päällystystä sekä rautateiden järjestelmiä yli tuhannen ammattilaisen voimin. Liikevaihto lähentelee 730 miljoonaa, ja tytäryhtiöt toimivat Virossa sekä Ruotsissa. Yhteistyö RealMachineryn Kuopion toimipisteen ja Develonin kaivukoneiden kanssa juontaa rataliikennetoiminnan puolelle.
-Ensimmäiset merkin koneet olivat nimenomaan ratakäytössä, jossa suurin osa edelleen toimii, kertoo GRK Suomi Oy:n kalustopäällikkö Tiia Hakala.
Kaivukoneiden määrä lähentelee tällä hetkellä kolmeakymmentä ja uusimmat koneet ovat päässeet vahvemmin infrapuolen tehtäviin. Develonin vankka jalansija GRK:n kuljettajien keskuudessa ja kustannustehokkuus on pitänyt merkille uskollisina.
”Ennemmin firma vaihtuu kuin konemerkki”
-Tulin itse GRK:lle 2018 ja vahva viesti kuljettajilta oli, että merkkiä ei vaihdeta. Kun taloudellisia perusteita ei konemerkin muutokselle ollut, ei ollut syytä korvata tykättyjä koneita toisilla.
Hakala muistelee, että joskus jopa kuljettajien suusta on kuulunut, että ennemmin menee firma vaihtoon kuin konemerkki. Hyvä hinta-laatusuhde on tukenut myös Develon-
hankintoja, jotka ovat laajentuneet kaivukoneista pyöräkuormaajiin.
-Viime vuonna otimme koeajoon pyöräkuormaajia ja palaute oli positiivista. Kun asiantuntevat kuljettajat totesivat hyväksi koneeksi käyttää ja hinta sekä laatu olivat kohdallaan, vaihdettiin näissäkin Develoniin.
Develon on tunnettu hyvästä hydrauliikasta, mikä tekee työskentelystä miellyttävää. Lisäksi luotettavuus on merkin vahvuus, johon myös GRK on tyytyväinen.
Develonilla työt tulee tehtyä
Toimintavarmuus varsinkin radalla työskennellessä on erityisen tärkeää, sillä työt tulee saada tehtyä junaliikenteen ehdoilla, annetuissa työkatkoissa.
-Radalla työskentely määrittelee myös koneen suurimman sallitun ulottuman. Meidän Develon DX170W koneemme ovat kokoluokaltaan ulottumaan sopivia, mutta kuitenkin hydrauliikaltaan riittävän tehokkaita pyörittämään vaivatta kaikkia tarvittavia lisälaitteita, Hakala kertoo.
Develonin toimintavarmuus on vakuuttanut GRK:lla.
-Kuljettajalle on tärkeää saada työt tehtyä ja Develonin kanssa ei ole ollut isompia ongelmia missään vaiheessa. Meillä on aina ollut erittäin hyvä yhteistyö Kuopion toimipisteen kanssa huollon osalta. Teemme paljon itse korjauksia, mutta saamme RealMachineryltä myös aina apuja tarvittaessa. Uusimmissa koneissa ovat myös huoltosopimukset.
RealMachinery on tarjonnut GRK:lle
koulutusta huoltopuoleen ja korjauskäsikirjat käyttöön. GRK:lla hyödynnetään myös
Develonin reaaliaikaista sovellusta koneiden seurannassa.
-Tämäkin osaltaan tukee sitä, että saamme pidettyä toimintavarmuuden korkeana, kun olemme koko ajan perillä koneen tilasta. Samoin sujuva yhteydenpito kaikissa tilanteissa RealMachineryn kanssa edesauttaa asiaa. Yhteistyö on aina toiminut ja vastaus tulee nopeasti kysymykseen kuin kysymykseen.
-Kyllä me pyrimme tekemään kaikkemme, että asiakas saa työnsä tehtyä. Tavoitteena
on tarjota asiakkaalle hyvä kokonaisuus
kaikilta osin, kommentoi koneiden myyjä
Asko Partanen RealMachineryltä.
W Rent palvelee vuokraustarpeissa
Välillä vuokraus on järkevämpää kuin osto omaksi. Silloin W Rent on tuonut helppoja ratkaisuja GRK:lle.
-Jos tiedämme, että koneelle ei ole vuosiksi töitä tiedossa, on hyvä, ettei tarvitse itse investoida siinä kohtaa. Vuokraus W Rentiltä on ollut toimiva vaihtoehto noissa tilanteissa. Välillä koneet ovat meillä pitkäaikaisvuokrauksessa vuodenkin.
Joskus hyvä vuokrakone päätyy vakinaiseksi osaksi kalustoa.
-Monesti on ostettu vanhoja vuokrakoneita
eli hetken ollut vuokralla ja sitten päätetty hankkia omaksi.
Hioutunut yhteistyö vaivatonta
Pitkä yli 15 vuoden yhteistyö RealMachineryn kanssa on tehnyt prosesseista helppoja.
-RealMachinery tuntee meidät ja toimintatapamme, millä on todella iso merkitys. Aina uuden koneen kohdalla on selvää tarpeemme yksityiskohtia, kuten kahvojen ohjelmointia, myöten. Kun kaikkia detaljeja ei tarvitse käydä läpi uuden hankinnan kohdalla, säästyy paljon työaikaa, Hakala päättää.
Ei ole montaa infrapuolen palvelua, jota GRK Suomi Oy ei tarjoa. Infra-alan monipuolinen osaaja tekee muun muassa siltoja, tie- ja katurakentamista, päällystystä sekä rautateiden järjestelmiä yli tuhannen ammattilaisen voimin. Liikevaihto lähentelee 730 miljoonaa, ja tytäryhtiöt toimivat Virossa sekä Ruotsissa. Yhteistyö RealMachineryn Kuopion toimipisteen ja Develonin kaivukoneiden kanssa juontaa rataliikennetoiminnan puolelle.
-Ensimmäiset merkin koneet olivat nimenomaan ratakäytössä, jossa suurin osa edelleen toimii, kertoo GRK Suomi Oy:n kalustopäällikkö Tiia Hakala.
Kaivukoneiden määrä lähentelee tällä hetkellä kolmeakymmentä ja uusimmat koneet ovat päässeet vahvemmin infrapuolen tehtäviin. Develonin vankka jalansija GRK:n kuljettajien keskuudessa ja kustannustehokkuus on pitänyt merkille uskollisina.
”Ennemmin firma vaihtuu kuin konemerkki”
-Tulin itse GRK:lle 2018 ja vahva viesti kuljettajilta oli, että merkkiä ei vaihdeta. Kun taloudellisia perusteita ei konemerkin muutokselle ollut, ei ollut syytä korvata tykättyjä koneita toisilla.
Hakala muistelee, että joskus jopa kuljettajien suusta on kuulunut, että ennemmin menee firma vaihtoon kuin konemerkki. Hyvä hinta-laatusuhde on tukenut myös Develon-
hankintoja, jotka ovat laajentuneet kaivukoneista pyöräkuormaajiin.
-Viime vuonna otimme koeajoon pyöräkuormaajia ja palaute oli positiivista. Kun asiantuntevat kuljettajat totesivat hyväksi koneeksi käyttää ja hinta sekä laatu olivat kohdallaan, vaihdettiin näissäkin Develoniin.
Develon on tunnettu hyvästä hydrauliikasta, mikä tekee työskentelystä miellyttävää. Lisäksi luotettavuus on merkin vahvuus, johon myös GRK on tyytyväinen.
Develonilla työt tulee tehtyä
Toimintavarmuus varsinkin radalla työskennellessä on erityisen tärkeää, sillä työt tulee saada tehtyä junaliikenteen ehdoilla, annetuissa työkatkoissa.
-Radalla työskentely määrittelee myös koneen suurimman sallitun ulottuman. Meidän Develon DX170W koneemme ovat kokoluokaltaan ulottumaan sopivia, mutta kuitenkin hydrauliikaltaan riittävän tehokkaita pyörittämään vaivatta kaikkia tarvittavia lisälaitteita, Hakala kertoo.
Develonin toimintavarmuus on vakuuttanut GRK:lla.
-Kuljettajalle on tärkeää saada työt tehtyä ja Develonin kanssa ei ole ollut isompia ongelmia missään vaiheessa. Meillä on aina ollut erittäin hyvä yhteistyö Kuopion toimipisteen kanssa huollon osalta. Teemme paljon itse korjauksia, mutta saamme RealMachineryltä myös aina apuja tarvittaessa. Uusimmissa koneissa ovat myös huoltosopimukset.
RealMachinery on tarjonnut GRK:lle
koulutusta huoltopuoleen ja korjauskäsikirjat käyttöön. GRK:lla hyödynnetään myös
Develonin reaaliaikaista sovellusta koneiden seurannassa.
-Tämäkin osaltaan tukee sitä, että saamme pidettyä toimintavarmuuden korkeana, kun olemme koko ajan perillä koneen tilasta. Samoin sujuva yhteydenpito kaikissa tilanteissa RealMachineryn kanssa edesauttaa asiaa. Yhteistyö on aina toiminut ja vastaus tulee nopeasti kysymykseen kuin kysymykseen.
-Kyllä me pyrimme tekemään kaikkemme, että asiakas saa työnsä tehtyä. Tavoitteena
on tarjota asiakkaalle hyvä kokonaisuus
kaikilta osin, kommentoi koneiden myyjä
Asko Partanen RealMachineryltä.
W Rent palvelee vuokraustarpeissa
Välillä vuokraus on järkevämpää kuin osto omaksi. Silloin W Rent on tuonut helppoja ratkaisuja GRK:lle.
-Jos tiedämme, että koneelle ei ole vuosiksitöitä tiedossa, on hyvä, ettei tarvitse itse investoida siinä kohtaa. Vuokraus W Rentiltä on ollut toimiva vaihtoehto noissa tilanteissa. Välillä koneet ovat meillä pitkäaikaisvuokrauksessa vuodenkin.
Joskus hyvä vuokrakone päätyy vakinaiseksi osaksi kalustoa.
-Monesti on ostettu vanhoja vuokrakoneita
eli hetken ollut vuokralla ja sitten päätetty hankkia omaksi.
Hioutunut yhteistyö vaivatonta
Pitkä yli 15 vuoden yhteistyö RealMachineryn kanssa on tehnyt prosesseista helppoja.
-RealMachinery tuntee meidät ja toimintatapamme, millä on todella iso merkitys. Aina uuden koneen kohdalla on selvää tarpeemme yksityiskohtia, kuten kahvojen ohjelmointia, myöten. Kun kaikkia detaljeja ei tarvitse käydä läpi uuden hankinnan kohdalla, säästyy paljon työaikaa, Hakala päättää.