Kattavalla jälkimarkkinoinnilla huolettomia työtunteja
Julkaistu: 29.04.2024
.png)
RealMachineryn jälkimarkkinointi kattaa toimipisteillä ja huoltoautoilla koko Suomen. Laadukkailla palveluilla asiakkaiden koneet pidetään tehokkaassa työssä.
RealMachineryn kuusi toimipistettä ja kymmenet huoltoautot varmistavat, että jälkimarkkinointi on lähellä asiakasta.
-Olemme siellä, missä asiakas meitä tarvitsee. Piirihuoltomiesten kautta toimimme paljon laajemmalla kuin toimipisteiden lähialueilla ja entiset katvealueet olemme onnistuneet täyttämään tehokkaasti, kertoo jälkimarkkinointijohtaja Marko Niemi.
RealMachinery pystyy hyödyntämään osana Teknistä Kauppaa isoja resursseja, mikä näkyy asiakkaille joustavana palveluna.
-Meillä on tarpeeksi isot hartiat, joilla takaamme luotettavat jälkimarkkinointipalvelut. Isommissa remonteissa käytämme suuria palvelukeskuksia, mutta tavallisissa huoltotilanteissa menemme asiakkaan luokse. Ammattitaitoinen palvelu onnistuu paikasta riippumatta.
Kaikilla toimipisteillä (Lempäälä, Vantaa, Turku, Oulu, Kuopio ja Seinäjoki) tarjotaan samat palvelut, ja yhteinen missio ja lupaus asiakkaille on selvä: ”varmistamme, että työsi tulee tehtyä joka päivä”.
Etelä-Suomen aluehuoltopäällikkönä toimii Toni Kallionpää ja pohjoisesta Suomesta vastaa Niko Haavisto.
Tähtäimessä proaktiivinen palvelu
Kallionpäällä on takana kolmisen vuotta aluehuoltopäällikkönä, ja monipuoliseen taustaan kuuluu kokemusta työnjohdosta henkilöautopuolelta sekä työ rannikkolaivastosta. Työtaustaansa Kallionpää on hyödyntänyt RealMachineryn asiakaspalvelun kehittämisessä.
-Olemme jalostaneet hyviä käytäntöjä tuomalla asiakaspalveluun lisää viestintää. Pyrimme pitämään asiakkaan koko ajan tiedotettuna siitä, missä vaiheessa koneen kanssa mennään.
Joustetaan ja venytään
Jälkimarkkinoinnille on kunnia-asia, että sen saa helposti kiinni ja joustoa löytyy asiakkaan tarpeiden mukaan.
-Meidän koneillamme pääsääntöisesti asiakkaat harjoittavat omaa elinkeinoa, niin tuemme kaikin tavoin, että he pääsevät tekemään työtään. Mekaanikkoja on paljon, joten pääsemme nopeallakin varoitusajalla auttamaan, lupaa Kallionpää.
Välillä päiviä venytetään tai korjauksia suoritetaan viikonloppuna.
-Haluamme olla luotettava kumppani ja kokonaisvaltainen palveluntarjoaja asiakkaillemme.
Kaikki lähtee asiakasymmärryksestä
Pohjoisen jälkimarkkinointia luotsaava Haavisto astui tehtäväänsä marraskuussa 2020. Sysäys konealaan tuli Finavialla, kun hän vastasi kalustosta ja kunnossapidosta kentällä.
-Tässä saa hallita isoa kokonaisuutta. Kuitenkin kaikki alkaa asiakkaan tilanteen ymmärtämisestä. Meidän pitää tietää, millaista palvelua odotetaan ja mitä se meiltä vaatii.
Haavistosta on tärkeää, että oma kalusto ja palvelut muokataan alueelle järkeviksi.
-Kalusto pidetään ajan tasalla, henkilökunta osaa asiansa ja asentajia myös koulutetaan säännöllisesti. Lisäksi varaudumme hyvin eri tilanteisiin, että ei tule turhia viivästyksiä. Kehitämme toimintaa koko ajan pysyäksemme iskukykyisinä.
Iso, mutta ketterä toimija
Haavisto korostaa, että RealMachineryn jälkimarkkinoinnilla on hyvä tilanne, koska selkänojaa isolta talolta löytyy.
-Toimipisteet auttavat toisiaan ja virallisina maahantuojina takanamme on myös tehtaan tuki. Apua saa siis monesta portaasta.
Iso talo ei poissulje notkeutta.
-Pystymme kehittämään ketterästi toimintaa, jos on tarpeen. Tavoitteena on tuoda ratkaisu ongelmaan kuin ongelmaan ja saada jokaiselle tarpeeseen sopiva kone. Haluamme olla joustava, sujuva ja luotettava kumppani jälkimarkkinoinnissa, Haavisto summaa.
Teksti ja kuvat: RealMagazine