RealMachineryn tavoitteena pitkäjänteinen ja kauaskantoinen asiakasyhteistyö
RealMachinery panostaa kokonaisvaltaiseen asiakkaiden palvelemiseen. Kattavalla jälkimarkkinoinnilla sekä uusilla tuote-edustuksilla RealMachinery haluaa tarjota asiakkailleen entistä parempia ratkaisuja. Kaikkea toimintaa ohjaavat asiakaskeskeisyys ja läpinäkyvyys.
Julkaistu: 15.11.2023
RealMachinery on runsaassa vuosikymmenessä saavuttanut tukevan jalansijan suomalaisten koneurakoitsijoiden kumppanina. Avaimet myös tulevaisuudessa menestymiseen ovat selvät.
-RealMachinery on tunnettu täyden palvelun konetalona ja missionamme on olla alan asiakaslähtöisin toimija. Asiakaskeskeisyys on tärkeimpiä arvojamme ja olemme nyt keskittyneet koko toiminnassamme jatkuvaan asiakastyön parantamiseen. Palveluun ja asiakastyöhön kulminoituu kaikki, ja sillä rintamalla tapahtuukin paljon niin uusien edustuksien kuin alueellisen toiminnan kehittämisen kautta, linjaa RealMachineryn liiketoimintajohtaja Antti Paavilainen.
RealMachinery panostaa tällä hetkellä uusasiakashankintaan.
-Kehitysnäkymät ovat hyvät siinä mielessä, että kaikki mahdollisuudet laajentaa asiakaspohjaa ovat olemassa. Olemme jo tosi vahvoja tietyissä asiakassegmenteissä, mutta nyt tähtäämme myös isompiin asiakkuuksiin. Tarkoitus on olla vahva niin isoissa kuin kompakteissa koneissa. Tiettyihin tuotekategorioihin olemme nimenneet lisää myyntiresursseja kasvun tukemiseksi.
Vaikka tähtäimessä ovat uudet asiakkaat, myös nykyisten asiakkaiden palvelua kehitetään.
-Asiakaspalvelua viedään kauttaaltaan eteenpäin ja varmistamme, että sekä toimipisteemme että ihmisemme ovat oikeissa paikoissa palvelemassa. Kokonaispalvelu pyritään saamaan sellaiselle tasolle, että olemme kaikille maarakennuspuolen asiakkaille ykkösvaihtoehto yhteistyökumppaniksi.
Alueellinen toiminta vahvistuu Seinäjoen toimipisteellä
RealMachineryn jälkimarkkinoinnin palveluverkosto on Suomen laajin kymmenillä toimipisteillä ja huoltoautoilla. Ympäri Suomea toimiminen luo vahvan pohjan myös jälkimarkkinoinnin onnistumiselle.
-Meille on ehdottoman tärkeää, että asiakas saa haluamansa palvelun nopeasti ja toivomallaan tavalla, on se sitten työmaalla, korjaamolla tai etänä. Jälkimarkkinoinnissa kaiken pitää toimia saumattomasti ja tavoitteemme on olla joustava toimija, joka on aina valmiina palvelemaan. Joka toimipisteeltämme asiakkaat saavat samat palvelut.
RealMachineryn asiakkaita palvelee 5 toimipistettä ympäri Suomea ja koko maan kattava piirihuoltoverkosto, joka on sama kuin Wihuri Teknisen Kaupan. Alueellinen toiminta vahvistuu entisestään, kun Seinäjoelle avataan uusi toimipiste.
-Koko Pohjanmaa on merkittävä alue, jossa tapahtuu koko ajan. Alueella on paljon asiakkaitamme ja haluamme palvella heitä paremmin ja olla enemmän läsnä arjessa. Seinäjoen toimipiste varmasti auttaa meitä näissä tavoitteissa.
Uusilla tuotteilla entistä kokonaisvaltaisempaa palvelua
RealMachinery edustaa useita huippumerkkejä, jotka vastaavat laajasti maarakennussektorin tarpeisiin. Monipuolista valikoimaa kehitetään jatkuvasti.
-On vahvuus, että pystymme tarjoamaan monia eri merkkejä asiakkaiden kokonaisvaltaiseksi palvelemiseksi. Meiltä asiakas saa kaiken, mitä maarakennustyömaalle tarvitsee.
Uusi loistava tuote RealMachineryn valikoimassa ovat ALLU-seulakauhat.
-ALLU-tuotteet ovat tunnettuja laadusta ja monipuolisuudesta. Myymme niin uusia kuin käytettyjä ALLUja ja ne löytyvät myös vuokrausvalikoimastamme. Pystymme täyttämään kaikkien asiakkaiden tarpeet, mitä seulomiseen tulee. Olemmekin lähteneet täysillä ALLUjen kanssa liikkeelle hyvän palvelun takaamiseksi.
Onnistunut Develonin brändäys
Develon (ent. Doosan) on asiakkaille tuttu hyvä tuote, joka on saanut uuden nimen. Develonin brändäys alkuvuodesta onnistui tavoitteiden mukaisesti.
-Muutos on tehty tosi näkyväksi, mutta samalla hyvin viestitty, että kyseessä on sama hyvä kone. Mikään ei myynnissä tai palvelussa myöskään ole muuttunut, vaan edelleen me olemme Suomessa tuotteen takana.
Develon on ollut Suomessa menestystarina, jolle odotetaan jatkoa.
-Kyseessä on erittäin luotettava kone, jonka käytettävyys on hyvä ja ylläpitokustannukset edulliset. Tuotetta kehitetään aktiivisesti, joten se vastaa hyvin ajanmukaisiin tarpeisiin. Lisäksi yhteistyömme tehtaan kanssa on saumatonta, mikä takaa koneiden hyvän saatavuuden.
Läpinäkyvyys ja avoimuus avainsanoja
Loppuvuodesta 2021 RealMachinery tuli osaksi Wihuria. Osana isoa konsernia RealMachineryn toimintaa on ollut mahdollista suunnitella ja toteuttaa kauaskantoisemmin.
-Wihuri on tuonut taloudellisia mahdollisuuksia, mikä näkyy suoraan esimerkiksi vuokrakaluston laajentumisena. Ykkösprioriteettimme on pitää asiakkaista huolta, missä Wihurin tuoma jatkuvuus auttaa. Olemme entistä vakaampi toimija vahvan omistajuuden myötä ja pystymme tukemaan asiakkaiden liiketoimintaa paremmin.
Kaikki pohjaa lopulta vastuulliseen omien arvojen mukaiseen toimintaan.
-Teemme töitä sen eteen, että niin talon sisällä kuin asiakasrajapinnassa toimimme läpinäkyvästi. Uskomme avoimella keskustelulla saavutettavan parhaat ratkaisut. Haluamme olla luotettava toimija, jonka tekemisessä välittyy suoraselkäisyys. RealMachineryllä teemme, mitä lupaamme, Paavilainen summaa.
Teksti julkaistu RealMagazinessa 2023